Flera

Är du inte nöjd med det företag som du köpt en tjänst eller vara ifrån ska du i första hand kontakta företagets kundservice. På mySafety Försäkringar finns även möjlighet att kontakta vår kundombudsman och vår klagomålsansvarig. Vi har även en överprövningsnämnd som du som kund kan kontakta om du fortfarande inte skulle vara nöjda. Är du inte nöjd med hjälpen du får där rekommenderar vi att du tar kontakt med Konsumentverket, som ger dig fri konsumentrådgivning. Läs mer om vårt kvalitetsarbete här.
Det finns ett antal aktörer som tar betalt för att föra konsumenters klagomål mot företag. Vanligt är att de utger sig för att företräda konsumenterna utan att ha fullmakt för att göra det. Konsumentverket varnar för dessa företag. Ett av de företagen Konsumentverket varnar för är Konsumentenheten.
Så här skriver Konsumentverket på sin sida:
För att undvika sammanblandning vill Konsumentverket informera om att webbplatsen konsumentenheten.se inte har något med myndigheten att göra. Det är en aktör som Konsumentverket varken samarbetar med eller hänvisar till.
Den aktuella webbplatsen kan påminna om Konsumentverket. Företaget tar betalt för att göra en anmälan mot ett företag. Det är inte olagligt att ta betalt för juridiska tjänster, men Konsumentverket tycker att det är olyckligt om konsumenter vilseleds och tror att man vänt sig till Konsumentverket för oberoende och gratis rådgivning eller för att kostnadsfritt anmäla ett företag.
Vi vill värna om konsumenten och samarbetar därför endast med seriösa och officiella konsumentrådgivare och har som policy att inte svara oseriösa aktörer. Förutom Konsumentverket rekommenderar vi att du vänder dig till: