Skadeanmälan

Vart ska jag skicka min skadeanmälan och begärda handlingar?

Vill du skicka in anmälan eller kompletterande/begärda handlingar per post skickas de till: Mysafety Försäkring, Box 45110, 104 30 Stockholm.

Du kan även göra din skadeanmälan direkt via vår hemsida under Anmäl skada. Där hittar du även skadeblanketter och mer information. 

Har min skadeanmälan kommit fram?

Efter att du gjort en skadeanmälan via webbformuläret får du en bekräftelse på mejl. Där efter tar det upp till 3 arbetsdagar tills skadan blivit hanterad.

Har du problem att fylla i skadeanmälan online?

Viktigt att tänka på när du fyller i skadeanmälan online är att fälten blir felmarkerade om du skriver mellanslag, bindestreck eller andra tecken för personnummer och telefonnummer. 

Fältet personnummer, fyll enbart i ditt personnummer med siffror utan mellanslag och bindestreck.
Fältet telefonnummer, fyll enbart i ditt telefonnummer med siffror utan mellanslag och bindestreck.

Vad gör jag om jag råkar ut för en skada?

I de fall du skulle råka ut för en skada som omfattas av Mysafetys försäkringar ska du så fort som möjligt anmäla skadan till Mysafety.

Skadan anmäls genom att du fyller i en skadeanmälan och skickar den tillsammans med begärda handlingar. Skadeanmälan kan du göra direkt via webben eller ladda ner och skicka in, läs mer under Anmäl skada 

Uppsägning

Jag har sagt upp min försäkring men har ändå fått faktura

I de flesta fall tillämplar vi efterskottsbetalning för våra försäkringar vilket innebär att den sista fakturan skickas ut efter de att försäkringen löpt ut.

Hur säger jag upp min försäkring?

När du tecknar en försäkring hos oss har försäkringen en försäkringsperiod/avtalsperiod på 12 månader. 

Försäkringen förnyas inte automatiskt, utan när försäkringsperioden närmar sig sitt slut kommer du att få ett erbjudande från oss om att förnya din försäkring med ytterligare en försäkringsperiod på 12 månader. Om du inte önskar att förnya din försäkring så kan du bortse från erbjudandet genom att inte betala förnyelsen. Försäkringen avslutas då automatiskt. 

Betalar du dina försäkringar med autogiro så är det viktigt att du kontaktar oss vid förnyelsen och meddelar oss att du inte önskar att förnya din försäkring. Skulle du missa att kontakta oss i tid så tillämpar vi 90 dagars ångerrätt från det att försäkringen förnyades. 

Den innevarande avtalsperioden gäller dock som avtalat och måste betalas färdigt i sin helhet. Du kan i vissa fall ha rätt att säga upp försäkringen i förtid om försäkringsbehovet helt har upphört.

Vid utebliven betalning under pågående avtalsperiod så riskerar du att få påminnelser och att betalningskravet/fakturan går vidare till inkasso. 

Hur säger jag upp en försäkring som jag betalar via autogiro?

För att säga upp en försäkring hos oss som du betalar via autogiro behöver du kontakta kundservice genom att fylla i kontaktformuläret för att ta bort försäkringen. 

 

Autogiro

Hur ansluter jag mig till autogiro?

Du kan enkelt ansluta dig till autogiro genom att fylla i Autogiroanmälan.

Du kan ansluta på två olika sätt:

1. Du kan göra det tillsammans med Bank-ID direkt på hemsidan
2. Fyll i ditt personnummer eller kundnummer så skickar vi dig en autogiroblankett, som du fyller i, skriver under och skickar iväg.

Hur avslutar jag mitt autogiro?

Du gör detta själv via din internetbank eller kontakta din bank. Vi kan tyvärr inte göra det åt dig.

Jag har nyligen anslutit till autogiro. Hur vet jag att det funkar?

Beroende på om du ansökt om autogiro via din bank digitalt eller via en postal blankett kan det ta lite olika lång tid innan den registreras. Därmed kan det vara så att du hinner få och ska betala en månadsfaktura till innan registreringen gått igenom. 

 

Digital brevlåda

Vad är digitala brevlådan?

I digitala brevlådan kan du se alla försäkringsbrev vi skickar till dig samlat på ett och samma ställe. Tjänsten ger dig en bra överblick av alla dina försäkringar, du kan till exempel enkelt se försäkringstyper och försäkringsperiod.

Du loggar enkelt in på: my.mysafety.se

Hur får jag reda på när ett nytt dokument finns tillgängligt i digitala brevlådan?

Om vi har både din e-postadress och ditt mobilnummer får du en avisering via e-post, eftersom detta är vår främsta kanal för aviseringar.
Om vi endast har ditt mobilnummer skickar vi ett SMS.
Om vi varken har din e-postadress eller ditt mobilnummer skickas försäkringsbrev via Kivra eller med vanlig post.

Varför är min inkorg i digitala brevlådan tom?

Eftersom vi fortfarande håller på att flytta alla försäkringsbrev till den digitala brevlådan kan vissa dokument saknas. Vissa äldre dokument är inte tillgängliga ännu, och fakturor visas inte i den digitala brevlådan.

Hur kan jag få tillgång till digitala brevlådan om jag inte har BankID eller Freja?

Vi erbjuder för närvarande endast inloggning via BankID eller Freja.

 

Varför ser jag ett försäkringsbrev på en försäkring jag inte har kvar?

Din digitala brevlåda fungerar som en fysisk brevlåda – ett brev som har skickats och mottagits ändras inte, även om försäkringen har upphört.

Varför ser jag bara ett försäkringsbrev? När kommer resten?

Just nu ser du bara de nyaste försäkringsbreven. De breven du ser är för nya beställningar eller förnyelser. Vi arbetar just nu med att flytta dina tidigare försäkringsbrev till din digitala brevlåda vilket gör att du kanske bara ser ett, inga eller några få försäkringsbrev till en början. Vi siktar på att ha alla dokument tillgängliga så snart som möjligt

Jag har fått en avisering men den digitala brevlådan är fortfarande tom

Det kan vara så att denna avisering inte rör just digitala brevlådan. Om det är ett nytt brev i den digitala brevlådan kommer det framgå i mejlet/smset och du kommer hänvisas att logga in på:
https://my.mysafety.se/

Har du bedrägeriskyddet hos oss kan det vara så att aviseringen rör en händelse på din bevakning. För att se om det stämmer kan du logga in på: MyAlert

Under min service hittar du de tre portaler du som kund kan logga in via: MinService

Ångerrätt

Hur lång ångerrätt har jag?

Du har 14 dagars ångerrätt. Vi tillämpar självklart lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

Du kan ladda ner Ångerblankett här

Betalning & faktura

Mina fakturor har gått till inkasso, hur gör jag nu?

En faktura skickas till inkasso om du ligger efter med två månadsbetalningar eller om du inte har betalat påminnelseavgifterna för två månader. Innan fakturan skickas till Inkasso får du även en slutfaktura skickad till dig.

När får jag min faktura?

Vi skickar din faktura mellan den 12:e och 18:onde varje månad och når dig vanligtvis 4 dagar efter det. Om du tecknat din försäkring eller tjänst hos oss i mitten eller slutet på en månad kan det vara så att du får betala i efterskott och får därmed din faktura först månaden efter.  

Har jag samma OCR-nummer varje månad?

Betalar du månadsvis har du alltid samma OCR-nummer.  Om du däremot har en årsfaktura skiljer sig OCR-numret från år till år. Det är viktigt att du ser till att du använder dig av rätt OCR-nummer när du betalar.

Jag får alltid fakturan så sent, varför?

Vi skickar din faktura mellan den 12:e och 18:onde varje månad. Vi skickar den med B-post och den kommer vanligtvis fram till dig inom 4 dagar. 

Varför faktureras jag varannan månad?

Om du har en försäkring/tjänst där du betalar ett belopp som är under 40 kr i månaden så faktureras du för två månader varannan månad. 

Om du betalar via pappersfaktura kan du enkelt registrera dig för autogirobetalning.

Jag har fått en slutfaktura. Hur gör jag och vad är det?

En slutfaktura skickas ut då ordinarie månadsbetalningar är försenade eller inte betalats alls. En slutfaktura sammanfattar även de kommande batalningarna för resterande månader av din försäkringsperiod.

 

 

Hur avslutar jag mitt autogiro?

Du gör detta själv via din internetbank eller kontakta din bank. Vi kan tyvärr inte göra det åt dig.

Jag saknade täckning på kontot när pengarna skulle dras via autogiro, vad händer nu?

Om det inte finns täckning på ditt bankkonto vid dragningsförsöket via autogiro kommer fler dragningsförsök göras dagarna därpå. Då gör det max 3 dragningsförsök. Om det fortfarande inte finns täckning på ditt bankkontot vid de nya dragningsförsöken skickas en påminnelse med påminnelseavgift per post till dig.

Jag har flyttat och får inte min faktura till rätt adress.

Om du har flyttat är det bra att du så snart som möjligt meddelar oss detta så att vi kan uppdatera din fakturaadress. 

Fyll kontaktformuläret för att meddela oss din nya adress. 

Vad har ni för betalningsalternativ?

De flesta av våra försäkringar kan du ha på månadsbetalning eller årsbetalning.

Utöver pappersavi kan du betala vi autogiro eller e-faktura för dina månadsbetalningar - då slipper du även aviavgiften på 39 kr.

Här kan du läsa mer om våra betalningsalternativ.

 

Kan jag flytta fram förfallodatum på min faktura?

Nej, tyvärr så kan vi inte flytta ditt förfallodatum på en specifik månadsfaktura. Däremot kan vi ändra utskriftsdatum på din faktura mellan 12:e och 18:onde varje månad, vilket resulterar i olika förfallodatum. 

 

Varför har jag fått en påminnelse på en faktura jag redan betalat?

Antagligen har påminnelsen skickats ut precis innan vi fick in din betalning. Då det tar några bankdagar för oss att få betalningen.
Om du nyligen betalat, dubbelkolla att Plusgiro-kontot och OCR-numret på inbetalningen stämmer mot fakturan. Du kan även kontrollera så att summan har dragits från ditt bankkonto.

Hur lång tid tar det för min betalning att komma in?

Det tar vanligtvis ungefär 2-4 bankdagar (helgfria vardagar) för din betalning att registreras hos oss.

ID-skydd/Bedrägeriskydd

Kan någon mer än jag själv stå med på min ID-skyddsförsäkring/Bedrägeriskydd?

Ja, du kan medförsäkra en person på din försäkring. Priset för den försäkrade personen läggs till på din månadsavgift. Kontakta oss för att registrera en medförsäkrad redan idag!

ID-skyddsförsäkring
Du kan medförsäkra en person på din ID-skyddsförsäkring för endast 49 kr extra per månad. Det innebär att den medförsäkrade personen får samma trygga bevakning och lika bra försäkringsskydd som du själv vid en ID-kapning. 

Bedrägeriskydd
Du kan medförsäkra en person på ditt Bedrägeriskydd för 119 kr extra per månad. Det innebär att den medförsäkrade personen får samma trygga bevakning och lika bra försäkringsskydd som du själv vid ID-kapningar och bedrägerier.

När är mitt ID-skydd /Bedrägeriskydd aktivt?

Ditt ID-skydd/Bedrägeriskydd är aktivt från den dagen du tecknat försäkringen. För att aktivera bevakningsdelen av id-skyddsförsäkringen/Bedrägeriskyddet följ instruktionerna i det brev du får hem med uppgifter om aktivering av bevakningstjänsten. Du är alltid välkommen att ringa om du vill att vi ska hjälpa dig med aktiveringen.

Hur aktiverar jag bevakningsdelen i mitt Bedrägeriskydd?

När du tecknat ditt Bedrägeriskydd skickar vi ut ett brev hem till dig med information om hur du aktiverar din bevakningstjänst. Du bör få brevet inom 14 dagar från det att du lade din beställning. Följ instruktionerna i brevet för att aktivera ditt ID-skydd.

Såhär aktiverar du bevakningen.

Hur hjälper ni mig vid en ID-kapning och bedrägeri?

Övervakningstjänsten övervakar dina uppgifter både i de offentliga webben och på den mörka webben (Deep Web/Darknet), där den mörka webben ofta är handelsforum för stulna identitetsuppgifter. Tjänsten varnar dig omedelbart om den upptäcker att dina uppgifter har hamnat i fel händer. Det kan ske via sms eller mail. Har någon missbrukat din identitet kommer ditt ärende att bearbetas av vår ID-skyddsavdelning som påbörjar en utredning tillsammans med dig. Vi kommer att hjälpa dig att bestrida eventuella krav eller fakturor som du har fått samt hjälpa dig att återställa din identitet.

Viktigt att du även gör en skadeanmälan.

Vår spärrlinje är öppen dygnet runt: 020 – 42 42 42.

Registrering

Måste jag registrera mina kort och värdesaker?

Nej detta är inget krav, dock rekommenderar vi det eftersom det underlättar om du skulle förlora t ex din plånbok. Om värdehandlingarna redan finns registrerade går det snabbare att lokalisera och spärra de kort som är borta samt säkerställa att inget kort glöms bort.

Hur registrerar jag mitt körkort, pass eller ID-kort?

Om du registrerar via en registreringsblanket anger du UC/DB som utställare. UC står för Upplysningscentralen och DB för Dun & Bradstreet. Dessa två företag har hand om kreditupplysning. Ifall du t.ex. förlorar ditt körkort är det hos dem vi gör en förlustanmälan. Det går då inte att söka kredit i ditt namn förrän denna anmälan hävs. Hävningen kan enkelt göras med hjälp av en talong du erhåller av UC och DB.

 

Vad betyder fältet ”KS” på registreringsblanketten?

"KS" är en förkortning av "kontrollsiffra". Det är de 4 sista siffrorna i kortnumret (på framsidan av kortet).

Detta fält behöver du endast fylla i om kortet är ett företagskort eller om ni har flera kort av samma utställare. Då vi måste kunna särskilja korten vid en eventuell spärr.

Hur kan jag registrera eller uppdatera värdehandlingar/kort?

Du kan registrera via e-post, telefon eller registreringsblankett. Registreringsblanketten hittar du på hemsidan, under mysafety.se/villkor och skickas sedan till oss via post.

Hur hittar jag rätt Fakturautställare när jag ska registrera ett kreditkort?

Fakturautställare är normalt sett den bank du får din kreditkortsfaktura från och som samarbetar med kortutställaren för att tillhandahålla ditt kreditkort. Exempel kan vara Entercard, IKANO Bank, Santander Consumer Bank eller SEB.

Tips är att gå in på företagets hemsida, oftast kan du hitta information om vem som är utställare. Har du faktura för transaktioner kan det även stå där. Det är inte alltid helt lätt att hitta då många kreditkort och medlemskort har en annan bank som utgivare för kortet.

Min bevakning

Jag behöver ändra mina uppgifter. Hur gör jag?

Om du behöver ändra dina uppgifter så kan du enkelt göra det på bevakningstjänsten myalert.mysafety.se. Klicka på ditt namn högst upp till höger, och välj sedan profilinställningar. Du loggar in med BankID för din säkerhets skull.

Hur kan jag få mer information om bevakning?

Du kan få mer information om hur din bevakning går till här.

När är mitt Bedrägeriskydd/ID-skydd aktivt?

Ditt Bedrägeriskydd och ID-skydd är aktivt från den dagen du tecknar Bedrägeriskydd eller ID-skyddsförsäkring. Följ instruktionerna för hur du aktiverar ditt Bedrägeriskydd/ID-skyddsbevakning.

Myalert för ID-skyddsbevakning

På vår plattform Myalert för ID-skyddsbevakning loggar du in med BankID, vilket både är enklare och säkrare. Du kan även ha flera e-postadresser bevakade på den nya plattformen.

Hur hjälper ni mig vid en ID-kapning och bedrägeri?

Om du har vår ID-skyddsförsäkring så bevakar vi din identitet online, dygnet runt. Vi skannar av mängder av data för att snabbt upptäcka om dina inloggningsuppgifter hamnar i orätta händer, och larmar dig om en förändring har skett. Larmet kan ske via sms eller e-post. När du får ett larm av oss så får du även rekommendationer för hur du ska gå tillväga, beroende på vad som har skett.

Har någon missbrukat din identitet kommer ditt ärende att bearbetas av vår ID-skyddsavdelning, som påbörjar en utredning tillsammans med dig. Vi kommer att hjälpa dig att bestrida eventuella krav eller fakturor som du har fått, och hjälpa dig att återställa din identitet.

Om du misstänker att du blir utsatt för en ID-kapning är du självklart välkommen att ringa till oss så hjälper vi dig. Vår spärrlinje är öppen dygnet runt: 020-42 42 42.

Hur aktiverar jag bevakningsdelen i mitt Bedrägeriskydd?
Hur får jag larm och notiser?

För att få bästa möjliga ID-skydd och bevakning behöver du aktivera din bevakning och vara noga med att verifiera ditt mobilnummer och din e-postadress. Om något händer kommer du då få larm och notiser med rekommendationer av oss om något händer.

SpärrService

Hur lång tid tar en spärr?

Om de uppgifter vi fått från dig är korrekta vid förlusttillfället sker spärren inom fem minuter. Vi prioriterar alltid värdehandlingar som bank- och kreditkort samt ID-handlingar, och därefter medlemskort.

Skulle någon uppgift vara felaktig tar vi genast kontakt med dig för att kunna genomföra spärren.

Kostar det något extra att spärra?

Nej, det kostar inget extra att spärra sina kort eller identitetshandlingar. Tjänsten är kostnadsfri så länge du har en aktiv försäkring.

Beställer ni nya kort åt mig när jag spärrar mitt/mina kort?

I vissa fall kan vi göra det. Av säkerhetsskäl kräver dock de flesta kortutställare och banker att du själv beställer nya kort. Efter att du spärrat dina kort via oss skickar vi dig en bekräftelse via sms.

Hur registrerar jag ett företagskort?

När du registrerar ett företagskort behöver vi även organisationsnummer för att kunna utföra spärren.

Tänk på att företaget oftast har flera kort registrerade, så vänligen registrera kontrollnummret som är de 4 sista siffrorna i kortnummret för att kunna säkerställa att rätt kort spärras.

Om du registrerar kortet genom en registreringsblankett fyller du i kontrollsiffrorna i kolumnen "KS", vilket betyder kontrollsiffra

Vilket nummer ringer jag om jag behöver spärra mina kort när jag befinner mig utomlands?

Ring +46 8 20 11 90 om du är utomlands och vill spärra dina kort. 020-numret fungerar inte från utlandet.

Får jag prata med en telefonsvarare om jag behöver spärra efter kontorstid?

Nej, vår spärrsjour är öppen dygnet runt, året om. Du når den på 020-42 42 42. 

Går det att häva en spärr i efterhand?

Nej. Det går tyvärr inte att häva en spärr. Du kan som kund själv endast häva spärr på mobiltelefoner samt ID-handlingar. Kontakta aktuell utställare för mer information.

Spärras alla kort när jag ringer in eller går det att spärra ett kort åt gången?

Självklart spärrar vi endast de kort du har förlorat. När du ringer in får du alltid tala med en kundservicehandläggare som frågar vilka kort du har blivit av med.

Hur går en spärr till?

En spärr görs enkelt och smidigt så här:  Ring oss på 020-42 42 42. Vi går tillsammans igenom vilka värdehandlingar du har förlorat och som ska spärras. Vi går också igenom hur och var förlusten upptäcktes för att informera utställare. Om du har registrerat dina kort och värdehandligar hos oss, via mail eller telefon så går det snabbare och smidigare när väl en spärr ska göras.

Vi spärrar alla dina förlorade kort, värdehandlingar och värdesaker så snabbt som möjligt efter avslutat samtal. Oftast inom ett par minuter. Om möjligt hjälper vi dig att beställa nya kort. Vissa kortutställare och banker kräver att du gör detta själv. Skulle vi inte hitta någon värdehandling som du förlorat återkopplar vi till dig för att säkerställa att det inte är registrerat hos en annan utställare.

Du får en bekräftelse skickat till dig via sms efter att spärren har genomförts. Det är bra om du har tagit fram personuppgifter eller kundnummer när du ringer samt vilka kort har du tappat/förlorat.

Varför behöver jag inte ange några kortnummer när jag registrerar kort?

När vi spärrar värdehandlingar görs detta via ditt personnummer och därmed behöver du inte lämna ut känsliga kortuppgifter. Om du har flera kort hos samma utställare behöver vi kontrollsiffror för att säkerställa att vi spärrar rätt kort, det vi efterfrågar då är de 4 sista siffrorna i kortnummret, dessa kan du även hitta på kvitton där du använt kortet för betalning.

Kan ni hjälpa mig att spärra även om jag inte registrerat mina värdehandlingar?

Självklart kan vi hjälpa dig att spärra alla dina kort även om dessa inte är registrerade. Vi kommer då behöva först registrera dina handlingar innan vi kan spärra dem åt dig.

Kontakta gärna vår Spärrjour på 020-424242 så hjälper vi dig att spärra det du har förlorat.

Kostar det något extra att lägga till kort?

Nej det kostar ingenting att registrera till dina värdehandlignar. Vi rekommenderar att registrera värdehandlingarna för att underlätta spärrhanteringen så att inget kort glöms bort i samband med en förlust.

Nyckelbricka

Varför måste jag uppge mitt personnummer när jag beställer en Nyckelbricka?

Vi värderar nycklar som värdehandlingar, vilket innbär att vi inte vill att dessa hamnar i fel händer. Om nycklarna förloras och kommer in till oss vill vi säkerställa att de skickas tillbaka till rätt person. Vi skickar alltid nycklarna i Rekommenderat Brev till närmaste postombud där du måste legitimera dig för att hämta ut nycklarna.

 

Vad gäller om jag väljer att förlänga Nyckelbrickan och tecknar ett avtal med Mysafety?

Som med alla tjänster man tecknar ett avtal för är det viktigt att du läser igenom de villkor som gäller. Vad gäller Nyckelbrickan får du då en eller flera unika och personliga nyckelbrickor.

Om du tappar nycklarna med brickan och någon hittar den skickar de tillbaka dem till oss och du får tillbaka dina nycklar i rekommenderat brev. Läs fullständiga villkor.

Vad gör jag om jag inte vill förlänga min Nyckelbricka?

Om du inte vill förlänga returservicen för Nyckelbrickan när din avtalsperiod löpt ut bortser du från förnyelseerbjudandet och lämnar det obetalt.

Du behöver inte heller tänka på att meddela oss eller lämna tillbaka nyckelbrickan. Nyckelbrickan avaktiveras automatiskt.

Jag har hittat nycklar med er nyckelbricka, vad gör jag?

Om du skulle hitta ett par nycklar med vår nyckelbricka på ber vi att du skickar dem till oss så snabbt som möjligt. Kontakta oss först via vårt kontaktformulär och uppge serienumret på nyckelbrickan, ditt namn och telefonnummer. Så att vi sen kan betala ut hittelön till dig.

Du hittar kontaktuppgifter här!

Hur många får tillbaka sina nycklar?

Så många som 9 av 10 som använder sig av vår nyckelbricka får tillbaka sina nycklar.

Hur stor är hittelönen när man lämnar in nycklar eller förlorade värdesaker?

Hittelönen är 100 kr. Du kan då välja mellan ett lottpaket eller att skänka 100 kr till Barncancerfonden.

Hur betalas hittelönen ut?

Om/när du hittat ett par nycklar ska du kontakta oss och uppge serienumret på nyckelbrickan, ditt namn och telefonnummer så vi kan kontakta dig.

När de upphittade nycklarna kommit in till oss kommer vi kontakta dig för utbetalning av hittelönen. Du kan då välja mellan ett lottpaket (värde 100 kr) eller att skänka 100 kr till Barncancerfonden.

Vad händer om jag tappar mina nycklar?

Med hjälp av ID-numret på din nyckelbricka kan vi ta kontakt med dig och skicka dina nycklar till dig med rekommenderat brev. På nyckelbrickan finns en instruktion till upphittaren.

Upphittaren ombedes att skicka nycklarna till oss så att vi kan skicka vidare dem till dig så snabbt som möjligt. Upphittare erhåller även hittelön som bekostas av oss.

Hur får jag tillbaka mina nycklar?

Med hjälp av ID-numret på din nyckelbricka kan vi ta kontakt med dig och skicka dina nycklar till dig med rekommenderat brev. Om du inte hämtar ut nycklarna, skickar vi dig ett brev för att informera om att dina nycklar finns hos oss. På nyckelbrickan finns en instruktion till upphittaren. Upphittaren ombedes att skicka nycklarna till oss så att vi kan skicka vidare dem till dig så snabbt som möjligt. Upphittare erhåller även hittelön som bekostas av oss.

Jag har tappat mina nycklar. Hur gör jag nu?

När vi får in upphittade nycklar skickas dessa ut i Rekommenderat Brev till din folkbokföringsadress, i samband med utskicket skickas ett SMS om aviseringen.

Om nycklarna inte hämtas ut kommer ett brev skickas till dig för information om att vi har fått in nycklarna och önskar komma i kontakt med dig.

Kan jag ge min hittelönen till välgörenhet?

Ja absolut. När du har hittat ett par nycklar kan du välja att skänka 100kr till Barncancerfonden. Väljer du att skänka hittelönen till Barncancerfonden kommer vi dessutom lägga till 10 kr extra.

Villkor

Var hittar jag villkor till min försäkring?

Fullständiga försäkringsvillkor för våra samtliga försäkringar hittar du i vårt arkiv för Villkor och blanketter här.

Övrigt

Vad innebär det att Mysafety är försäkringsförmedlare?

Mysafety Försäkringar AB (Mysafety) är ett försäkringsförmedlingsföretag.

Detta innebär att Finansinspektionen utövar tillsyn över att Mysafety och deras försäkringsförmedlare uppfyller alla legala krav för att få bedriva försäkringsförmedling. Om du vill kontrollera en viss förmedlare, kontakta Finansinspektionen på telefonnummer 08-408 980 00.

Mysafety Försäkringar är även registrerat som försäkringsförmedlare hos Bolagsverket. Klicka här för att läsa mer om Mysafetys tillstånd som försäkringsförmedlare.

Varför har jag fått två försäkringsbevis i mitt namn för samma försäkring?

När du tecknade din försäkring valde du även att medförsäkra en till person, eftersom det är du som är försäkringstagare står båda försäkringsbreven i ditt namn.

Har du bytt bil?

Viktigt att veta är att vid ett byte av bil behöver du kontakta Mysafety då regestreringsnummer inte uppdateras automatiskt när du säljer bilen, samt att försäkringen inte avslutas automatiskt vid såld bil.

Vad har jag för försäkringar?

Du kan enkelt logga in på Min Service för att se dina senaste fakturor. På fakturan hittar du vilken försäkring som du har och betalar för.

Kan jag frysa/pausa mitt abonnemang/faktura

Nej, vi har tyvärr ingen möjlighet att frysa eller pausa ditt abonnemang och tillhörande faktura. Tjänsten löper på enligt avtalsperioden och kan avslutas i samband med avtalsperiodens slut. 

När får jag mina försäkringsbrev?

Försäkringsbreven skickas till dig så snart din beställning registrerats. Om du har den digitala brevlådan Kivra får du dina försäkringsbrev dagen efter tecknandet i Kivra (vardagar). Om du inte har Kivra skickas dina försäkringsbrev via post och du får dom då ca. 5 dagar efter din beställning. 

Här kan du läsa om hur du kan få din post digitalt från oss.

Jag har flera medförsäkrade i min försäkring, hur ser jag vilka det är?

Kontakta kundservice via kontaktformuläret så hjälper vi dig att ta reda på detta.