mySafety har mottagit av branschföreningen Kontaktas utmärkelse Trygg Kundkontakt 2018. Kontakta delar årligen ut Trygg kundkontakt, en utmärkelse för etiska kundkontakter och som vägleder konsumenterna/kunder till företag som arbetar med seriös kundservice och telefonförsäljning. Utmärkelsen är ett kvitto på att det vi gör är bra och att vi finns där för våra kunder när de väl behöver oss - oavsett vad det gäller. Det är vi stolta över!
Utmärkelsen trygg kundkontakt
Det är endast Medlemsföretag som lever upp till Kontaktas samtliga villkor som får utmärkelsen den årliga utmärkelsen Trygg Kundkontakt. Märkningen är en kvalitetsstämpel för etiska kundkontakter i syfte att vägleda både konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. På Kontaktas hemsida kan konsumenter hitta en lista över alla de företag som lever upp till kraven och på så sätt försäkra sig om att det företag de varit i kontakt med är seriöst.
Kontaktas VD, Tina Wahlroth säger följande om utmärkelsen Trygg Kundkontakt:
- Märkningen Trygg Kundkontakt ska öka svenska konsumenter och kunders trygghet och göra det enklare att veta att ett företag är seriöst.
Märkningen reglerar att företagen följer föreningens stadgar, svensk lagstiftning, gällande praxis och god sed i kontakter med konsumenter och i verksamheten i allmänhet. Det ställs krav på schyssta villkor för personal, företagen ska erbjuda god arbetsmiljö och det ska alltid finnas minst en person som genomgått Kontaktas medlemsutbildning. Allt detta ska bolagen årligen bekräfta att de efterlever i en självdeklaration som granskas av Kontakta.
Läs mer om på om Kontakta på deras hemsida
Källa: Kontakta