Aktuellt
-
14 Mars 2019
Vi är stolta att presentera att mySafety har mottagit branschföreningen Kontaktas utmärkelse Trygg Kundkontakt 2019. Det är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda både konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. mySafety mottog även utmärkelsen 2017 och 2018.
Kvalitetsmärkningen omfattar bland annat:
- Efterlevnad av Kontaktas stadgar, svensk lagstiftning, gällande praxis och god sed i kontakter med konsumenter och i verksamheten i allmänhet.
- Schyssta villkor för personal i form av kollektivavtal eller motsvarande pensions- och försäkringsskydd.
- God arbetsmiljö
- Om kundklagomål uppstår ska dessa ärenden hanteras på ett professionellt sätt och kunden/konsumenten ska känna att den erhållit ett bra bemötande. Kundklagomål, dess antal och art, följs årligen upp av Kontakta.
- Minst en person i ledande befattning ska ha genomgått Kontaktas introduktionsutbildning.
- Den årliga självdeklarationen ska vara inlämnad.
Läs mer om Kontakta och Trygg Kundkontakt här