Mysafety Försäkringar AB logo
  • Försäkringar
    • Bedrägeriförsäkring
    • Näthatsförsäkring
    • Självriskförsäkringar
      • Självriskförsäkring Hem
      • Självriskreducering Bil/MC
    • Övriga försäkringar
      • Ekonomisk Trygghet
      • Inkomstförsäkring
      • Olycksfallsförsäkring
      • Köpskydd
      • Stöldförsäkring
      • Nyckelförsäkring
    • Företagsförsäkringar
      • Bolagsskyddsförsäkring
      • ID-skyddsförsäkring: Ledning
      • Kontakta oss
  • Anmäl skada
    • Gör en skadeanmälan
  • Kundservice
    • Support
    • Vanliga frågor
    • Digital brevlåda
    • Min Service
    • Autogiroanmälan
    • Villkor och blanketter
  • Om oss
    • Om Mysafety
      • Om oss
      • Vårt kvalitetsarbete
      • Våra marknader
      • Vårt ansvar
      • Våra värderingar
      • Ledning
      • Försäkringsförmedling
    • Bedrägerirapporter
  • Nätängel
    • Årets Nätängel
  • Varför skydda sig?
    • Bedrägeri & ID-kapning
      • Behöver man ID-skydd?
      • Därför räcker inte hemförsäkringens ID-skydd
      • Bästa ID-skyddet?
      • Vad är ID-kapning?
      • 5 tips för skydd mot ID-kapning
      • Skydda & spärra personnummer
      • Utsatt för ID-kapning?
      • 8 myter om ID-stöld
      • Statistik ID-kapningar
      • 7 vanligaste bedrägerierna
      • Webbserie: KAPAD
      • Vad är Darknet - Deep Web?
      • Undvik att bli Facebook hackad
    • Näthat
      • Så fungerar Näthatsförsäkring
      • Vad är näthat?
      • Utsatt för näthat?
    • Ditt hem
      • Slipp självrisk: hemförsäkring
      • Spärra adressändring
      • Inbrott och stöld hemma
    • Din bil
      • Få hjälp med självrisken Bil&MC
      • Ta hand om dina bildäck
    • Övrigt
      • Säkra dina lösenord
      • Så räddar du budgeten om du blir sjuk och inte kan jobba
      • Trygghetsförsäkring – alternativ till inkomstförsäkring?
      • Olycksfall - därför behöver du skyddet
      • Säkerhet på flygplats
      • Så reser du säkert
      • Handla säkert
      • Blippkort – så betalar du säkert kontaktlöst
      • Spara en ICE-nödkontakt

Search form

GDPR och dina rättigheter

Ifall dina personuppgifter behandlas av mySafety kan du på denna sida göra en formell begäran om att utnyttja dina rättigheter enligt artiklarna 15-20 i EU:s dataskyddsförordning. Om du vill veta hur, varför och hur länge vi behandlar personuppgifter kan du istället läsa mer i vår personuppgiftspolicy.

Har du allmänna frågor om hur mySafety behandlar personuppgifter? Skicka ett mail till dataskyddsombud@mysafety.se

 

Om dina personuppgifter

Hos oss på mySafety kan du alltid känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. 

Vi är transparenta med vad vi gör med dina uppgifter, med vilka vi delar dem, varför vi har dem och hur länge vi sparar dem. Den 25 maj 2018 började en ny dataskyddsförordning att gälla inom EU. Förordningen heter General Data Protection Regulation (GDPR) och reglerna ersätter den tidigare Personuppgiftslagen (PuL).

Vi ställer höga krav både på oss själva och på våra samarbetspartners för att säkerställa att all behandling av personuppgifter sker på ett lagligt, korrekt och öppet sätt i förhållande till dig som registrerad. Om du vill veta mer om hur vi behandlar dina och eventuella medförsäkrades personuppgifter och vilka rättigheter ni har kan du läsa vidare i vår personuppgiftspolicy.

Formulär - Rättighetsbegäran

Din information skyddas och krypteras genom SSL-certifikat.
Ditt ärende

Du har i vissa fall rätt att få dina personuppgifter raderade. Notera att du inte har rätt att bli raderad om du är kund hos mySafety, eftersom vi behöver uppgifterna för att fullgöra våra avtalsförpliktelser. Om du är kund ber vi dig istället kontakta kundservice med ditt ärende: 08-505 530 00. Observera att även om dina personuppgifter raderas kan de komma in till oss på nytt i framtiden, till exempel via kampanjer hos våra samarbetspartners, varpå vi kan komma att kontakta dig igen. Ifall du vill bli permanent spärrad för direktmarknadsföring ska du istället välja rättigheten att invända mot direktmarknadsföring.

När du gör en begäran om tillgång kommer vi att sammanställa vilka uppgifter om dig som behandlas och skicka ett utdrag till dig. I normalfallet återkommer vi till dig inom 30 dagar från det att vi kunnat säkerställa din identitet, men denna period kan vid behov förlängas med ytterligare 60 dagar.

Du har rätt att begära att behandlingen begränsas om något av följande fyra alternativ är tillämpligt:

  1. Du bestrider personuppgifternas korrekthet, under tid som ger oss möjlighet att kontrollera om uppgifterna är korrekta.
  2. Behandlingen har varit olaglig men du vill ändå inte att uppgifterna raderas.
  3. mySafety behöver inte uppgifterna men du behöver dem för att kunna fastställa, göra gällande eller försvara ett rättsligt anspråk.
  4. Du har invänt mot behandling som grundar sig på ett berättigat intresse, i väntan på kontroll av tvingande berättigade skäl.

Du har rätt att invända mot behandlingar som stöds av ett hos mySafety berättigat intresse (se punkt 5.4 i vår personuppgiftspolicy). Efter att du invänt måste vi upphöra med just den behandlingen om vi inte kan uppvisa tvingande berättigade skäl som väger tyngre än dina intressen, rättigheter eller friheter. Om du vill invända mot direktmarknadsföring ska du istället välja det i menyn.

 

Om du upptäcker att vi har felaktiga personuppgifter om dig har du rätt att göra en begäran om att vi utan onödigt dröjsmål rättar uppgifterna. För snabbare hantering i dessa ärenden rekommenderar vi att du istället vänder dig till Kundservice.

Om behandlingen av dina personuppgifter görs på grund av ett avtalsförhållande har du rätt att få ut dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Du har också rätt att begära att vi skickar dessa direkt till en annan personuppgiftsansvarig.

Om du invänder mot direktmarknadsföring kommer dina personuppgifter spärras för all marknadsföring över post, e-post och telefon.

Dina kontaktuppgifter

Informationen du lämnar i detta formulär kommer enbart användas för att tillmötesgå din rättighetsbegäran. För att säkerställa att det är du och ingen annan som gjort begäran behöver du signera med BankID.

Mysafety erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag.

Vi tycker att alla förtjänar ett bra skydd i en digital värld.

  • ID-stöld
  • Näthat
  • Frågor och svar
  • Skadeanmälan
  • Jobba hos oss
  • Om Mysafety
  • Personuppgiftspolicy
  • Aktuellt & Nyheter

Vårt nyhetsbrev

Ange din e-post och få våra nyheter och erbjudanden.

Så hanterar vi dina personuppgifter

© Mysafety AB
  • Om cookies
  • Personuppgiftspolicy
  • Sitemap