Med ett enda samtal hjälper vi dig som kund att spärra alla dina värdehandlingar, så som ID-handlingar och betal- och kreditkort. Du kan ringa oss dygnet runt, året om!
Ring oss på 020-42 42 42 (från utlandet +46 8 20 11 90 ) om du förlorat dina värdehandlingar och behöver hjälp att spärra snabbt.
Med SpärrService kan du spärra
- ID-handlingar (nationellt identitetskort, körkort, legitimation, ID-kort, pass etc.)
- Betal- och kreditkort
- Kundklubbskort, gymkort, resekort mm.
Spärrar dina värdehandlingar med ett enda samtal
- Under spärrsamtalet går vi tillsammans igenom vilka värdesaker du har förlorat och som ska spärras samt hur förlusten har skett.
- Vi spärrar alla dina förlorade kort, värdehandlingar och värdesaker inom ett par minuter efter avslutat spärrsamtal.
- Om möjligt hjälper vi dig att beställa nya kort. Vissa kortutställare och banker kräver att du gör detta själv.
- Skulle vi inte hitta någon värdehandling som du förlorat återkopplar vi till dig för att säkerställa att det inte är registrerat hos en annan utställare.
- Du får en spärrapport hemskickad till dig efter att spärren har genomförts. Den innehåller bland annat hur handlingarna förlorades, vilken tidpunkt det skedde, vilket land det skedde i, om ersättningskort har/ska beställas, vem vi har varit i kontakt med hos varje utställare.
Bra att ha till hands när du ringer in
- Dina personuppgifter eller kundnummer.
- Vilka kort och handlingar du har tappat/förlorat.
Registrera dina handlingar för snabbare spärr
När du behöver spärra dina handlingar går det oftast smidigast om du registrerat dom i förväg. Det gör du genom att kontakta kundservice.