Mysafety Försäkringar AB logo
  • Försäkringar
    • Bedrägeriförsäkring
    • Näthatsförsäkring
    • Självriskförsäkringar
      • Självriskförsäkring Hem
      • Självriskreducering Bil/MC
    • Övriga försäkringar
      • Ekonomisk Trygghet
      • Inkomstförsäkring
      • Olycksfallsförsäkring
      • Köpskydd
      • Stöldförsäkring
      • Nyckelförsäkring
    • Företagsförsäkringar
      • Bolagsskyddsförsäkring
      • ID-skyddsförsäkring: Ledning
      • Kontakta oss
  • Anmäl skada
    • Gör en skadeanmälan
  • Kundservice
    • Support
    • Vanliga frågor
    • Digital brevlåda
    • Min Service
    • Autogiroanmälan
    • Villkor och blanketter
  • Om oss
    • Om Mysafety
      • Om oss
      • Vårt kvalitetsarbete
      • Våra marknader
      • Vårt ansvar
      • Våra värderingar
      • Ledning
      • Försäkringsförmedling
    • Bedrägerirapporter
  • Nätängel
    • Årets Nätängel
  • Varför skydda sig?
    • Bedrägeri & ID-kapning
      • Behöver man ID-skydd?
      • Därför räcker inte hemförsäkringens ID-skydd
      • Bästa ID-skyddet?
      • Vad är ID-kapning?
      • 5 tips för skydd mot ID-kapning
      • Skydda & spärra personnummer
      • Utsatt för ID-kapning?
      • 8 myter om ID-stöld
      • Statistik ID-kapningar
      • 7 vanligaste bedrägerierna
      • Webbserie: KAPAD
      • Vad är Darknet - Deep Web?
      • Undvik att bli Facebook hackad
    • Näthat
      • Så fungerar Näthatsförsäkring
      • Vad är näthat?
      • Utsatt för näthat?
    • Ditt hem
      • Slipp självrisk: hemförsäkring
      • Spärra adressändring
      • Inbrott och stöld hemma
    • Din bil
      • Få hjälp med självrisken Bil&MC
      • Ta hand om dina bildäck
    • Övrigt
      • Säkra dina lösenord
      • Så räddar du budgeten om du blir sjuk och inte kan jobba
      • Trygghetsförsäkring – alternativ till inkomstförsäkring?
      • Olycksfall - därför behöver du skyddet
      • Säkerhet på flygplats
      • Så reser du säkert
      • Handla säkert
      • Blippkort – så betalar du säkert kontaktlöst
      • Spara en ICE-nödkontakt

Search form

Om du inte är nöjd

På Mysafety Försäkringar vill vi att du som kund ska vara lika nöjd med vårt bemötande som med våra produkter och tjänster. Därför är det viktigt för oss att vara transparenta och ha en öppen dialog med dig som kund.

Vi jobbar ständigt med att förbättra oss och har en kvalitetsfunktion som dagligen arbetar med att följa upp och förbättra våra rutiner. Om du har synpunkter får du gärna höra av dig till oss – så att vi kan bli bättre. Ha gärna ditt kund- eller personnummer redo för snabbare service.

Kontakta oss gärna genom att:

1. Prata med vår kundservice

Det enklaste för dig som kund är att kontakta vår Kundservice. Då kommer vi försöka lösa ditt ärende tillsammans med dig. Kontakta kundservice här.

 

2. Vänd dig till vår Klagomålsansvariga 

Om problemet kvarstår, även efter kontakt och genom våra ordinarie instanser(via punkt 1 och 2), vänligen kontakta klagomalsansvarig@mysafety.se

Läs mer om prövning av ärende

 

Fler vägar för prövning

Har provat de vanliga vägarna för att få ditt ärende prövad eller ändrad, men fortfarande inte är nöjd, kan du vända dig till olika externa aktörer för hjälp.

  • Allmänna reklamationsnämnden (ARN) kan pröva privatpersoners försäkringsfrågor i vissa fall. ARN:s prövning är kostnadsfri och beslutet har form av en rekommendation.
  • Konsumentverket och Konsumenternas försäkringsbyrå kan ge dig rådgivning
  • Din kommunala konsumentvägledare (Hallå konsument) kan också hjälpa dig med frågor.
  • Du kan också gå till domstol med ditt ärende. Närmaste tingsrätt kan lämna information om hur man i så fall går tillväga.

Var uppmärksam på oseriösa rådgivare

  • Det finns ett antal aktörer som tar betalt för att föra konsumenters klagomål mot företag. Vanligt är att de utger sig för att företräda konsumenterna utan att ha fullmakt för att göra det. Konsumentverket varnar därför för denna typ av företag.
  • Vi vill värna om konsumenten och samarbetar därför endast med seriösa och officiella konsumentrådgivare och har som policy att inte svara oseriösa aktörer. 

 

Mysafety erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag.

Vi tycker att alla förtjänar ett bra skydd i en digital värld.

  • ID-stöld
  • Näthat
  • Frågor och svar
  • Skadeanmälan
  • Jobba hos oss
  • Om Mysafety
  • Personuppgiftspolicy
  • Aktuellt & Nyheter

Vårt nyhetsbrev

Ange din e-post och få våra nyheter och erbjudanden.

Så hanterar vi dina personuppgifter

© Mysafety AB
  • Om cookies
  • Personuppgiftspolicy
  • Sitemap