1. Prata med vår kundservice
Det enklaste för dig som kund är att kontakta vår Kundservice. Då kommer vi försöka lösa ditt ärende tillsammans med dig:
Ring: 08-505 530 00 (vardagar kl 09-17)
Mejla oss: info@mysafety.se
Skicka brev: Kundservice mySafety Försäkringar, Box 27142, 102 52 STOCKHOLM
2. Ytterligare prövning
Om vi har försökt att lösa problemen tillsammans och du inte är helt nöjd med resultatet finns det andra möjligheter för dig att få ditt ärende prövat. Du kan alltid vända dig till någon instans utanför mySafety för att få ditt ärende prövat.
- Kontakta klagomålsansvarig direkt på klagomalsansvarig@mysafety.se om problemet kvarstår trots att våra ordinarie instanser har prövat ärendet enligt förfarandet på föregående sida.
- Allmänna reklamationsnämnden (ARN) kan pröva privatpersoners försäkringsfrågor i vissa fall. ARN:s prövning är kostnadsfri och beslutet har form av en rekommendation.
- Konsumenternas försäkringsbyrå kan ge dig rådgivning eller vänd dig till Konsumentverket.
- Din kommunala konsumentvägledare (Hallå konsument) kan också hjälpa dig med frågor.
- Du kan också gå till domstol med ditt ärende. Närmaste tingsrätt kan lämna information om hur man i så fall går tillväga.