mySafety Försäkringar, Nordens ledande aktör inom ID-skyddsförsäkringar, har för första gången tilldelats certifieringen Great Place to Work®. Den grundar sig på Great Place to Work® internationella standard för utvärdering av arbetsplatser.
Great Place to Work® Sverige har genomfört en grundlig utvärdering av mySafety Försäkringars medarbetares uppfattning inom områdena Trovärdighet, Respekt, Rättvisa, Stolthet och Kamratskap i organisationen. Dessutom har en omfattande genomgång av arbetsplatskulturen, det vill säga den miljö och förutsättningar organisationen skapar för sina medarbetare, genomförts.
- Vi är oerhört glada och stolta att vara certifierade som ett Great Place to Work. Det är ett bevis på det arbete vi dagligen gör för att skapa nöjda medarbetare som trivs hos oss på mySafety, säger Sophia Nilsson, Chief Human Resources Officer mySafety Försäkringar.
Certifikatet Great Place to Work® gäller i 12 månader och tilldelas de företag och organisationer som uppfyllt särskilda krav på kulturskapande aktiviteter och som fått en positiv utvärdering vad gäller sina medarbetares upplevelser på arbetsplatsen.
- Ett stort grattis till mySafety Försäkringar som nu är certifierade som ett Great Place to Work. Att skapa en arbetsplats byggd på tillit ger förutsättningar för engagerade medarbetare som vill och orkar göra det där lilla extra för att kunna leverera en god kundupplevelse. Vi tror att en framgångsrik och hälsosam arbetsplatskultur är bra för alla; både medarbetare, kunder och samhället i stort, säger Maria Grudén, VD Great Place to Work.
mySafety Försäkringar AB startade sin verksamhet 1999 och ägs sedan 2007 av Litorina. Idag är företaget ledande inom ID-skydd i Sverige, Norge och Finland. mySafety förmedlar även andra specialförsäkringar som exempelvis självriskreduceringar, näthat-, kort-, bil- och passförsäkringar.