Mysafety Försäkringar AB logo
  • Försäkringar
    • Bedrägeriförsäkring
    • Näthatsförsäkring
    • Självriskförsäkringar
      • Självriskförsäkring Hem
      • Självriskreducering Bil/MC
    • Övriga försäkringar
      • Ekonomisk Trygghet
      • Inkomstförsäkring
      • Olycksfallsförsäkring
      • Köpskydd
      • Stöldförsäkring
      • Nyckelförsäkring
    • Företagsförsäkringar
      • Bolagsskyddsförsäkring
      • ID-skyddsförsäkring: Ledning
      • Kontakta oss
  • Anmäl skada
    • Gör en skadeanmälan
  • Kundservice
    • Support
    • Vanliga frågor
    • Digital brevlåda
    • Min Service
    • Autogiroanmälan
    • Villkor och blanketter
  • Om oss
    • Om Mysafety
      • Om oss
      • Vårt kvalitetsarbete
      • Våra marknader
      • Vårt ansvar
      • Våra värderingar
      • Ledning
      • Försäkringsförmedling
    • Bedrägerirapporter
  • Nätängel
    • Årets Nätängel
  • Varför skydda sig?
    • Bedrägeri & ID-kapning
      • Behöver man ID-skydd?
      • Därför räcker inte hemförsäkringens ID-skydd
      • Bästa ID-skyddet?
      • Vad är ID-kapning?
      • 5 tips för skydd mot ID-kapning
      • Skydda & spärra personnummer
      • Utsatt för ID-kapning?
      • 8 myter om ID-stöld
      • Statistik ID-kapningar
      • 7 vanligaste bedrägerierna
      • Webbserie: KAPAD
      • Vad är Darknet - Deep Web?
      • Undvik att bli Facebook hackad
    • Näthat
      • Så fungerar Näthatsförsäkring
      • Vad är näthat?
      • Utsatt för näthat?
    • Ditt hem
      • Slipp självrisk: hemförsäkring
      • Spärra adressändring
      • Inbrott och stöld hemma
    • Din bil
      • Få hjälp med självrisken Bil&MC
      • Ta hand om dina bildäck
    • Övrigt
      • Säkra dina lösenord
      • Så räddar du budgeten om du blir sjuk och inte kan jobba
      • Trygghetsförsäkring – alternativ till inkomstförsäkring?
      • Olycksfall - därför behöver du skyddet
      • Säkerhet på flygplats
      • Så reser du säkert
      • Handla säkert
      • Blippkort – så betalar du säkert kontaktlöst
      • Spara en ICE-nödkontakt

Search form

Vårt ansvar

Mysafety strävar efter en hållbar och långsiktigt lönsam verksamhet. Vår vision är att skapa trygghet för alla människor. Våra produkter och tjänster skapar ett mervärde för våra kunder. Det är vårt ansvar att den tryggheten inte bara gäller kunderna utan också innefattar medarbetare, klimatet och det samhälle vi agerar i. Vårt ansvar innebär att våra produkter ska tillverkas, distribueras och användas på ett sätt som är miljömässigt och socialt hållbart. 

Vi är medvetna om att vi är i början av en resa mot hållbarhet och att resan egentligen aldrig tar slut. Mänskligheten står inför stora utmaningar. Men eftersom vi vill vara transparenta i vad vi gör redovisar vi här några av de initiativ vi har tagit så här långt.

I syfte att leva upp till vårt löfte om en hållbar och lönsam verksamhet har vi upprättat en CR-policy och en uppförandekod som omfattar alla våra leverantörer, deras underleverantörer, och affärskontakter. De förbinder sig att efterleva vår uppförandekod. Vi redovisar och strävar efter att minska vår klimatpåverkan bland annat genom att klimatkompensera våra redovisade utsläpp. Vi engagerar oss i projekt som ökar tryggheten i samhället samt ungdomars chanser att komma ut i arbetslivet.

Socialt ansvar 

Som arbetsgivare spelar vi en viktig roll i samhället. För många ungdomar är vi den första arbetsgivaren de kommer i kontakt med och vi vill ge dem en god start på sitt yrkesliv. Vi vill också ge dem en yrkesutbildning och erfarenhet som öppnar dörren till en framtida karriär. Vi ställer inga egentliga krav på tidigare arbetslivserfarenhet, så för en person med rätt drivkraft och målfokus erbjuder vi en chans att ta det första steget ut i arbetslivet. Erfarenhet av telefonförsäljning har de nytta av resten av sin karriär, det visar att de är resultatorienterade, ihärdiga och stresståliga. Som företag arbetar vi för att skapa en tryggare vardag för alla människor, och det gäller så klart även dem som arbetar hos oss. Vi strävar efter att vara en ansvarsfull arbetsgivare med korta beslutsvägar, och vardagen på mySafety präglas av gemenskap och stolthet för våra tjänster och produkter. Våra kunder representerar en mångfald och varje kundmöte kännetecknas av respekt för den individuella situationen. Vi strävar efter mångfald på vår arbetsplats och efter en arbetsmiljö där vi behandlar varandra med förståelse och respekt för allas olikheter, lär oss av varandra och har roligt tillsammans.

Klimatredovisning 

Varje år gör vi en redovisning av våra samlade klimatpåverkande utsläpp, och sätter upp mål och gör en strategi för att sänka vår påverkan på miljön. De redovisade utsläpp vi inte kan reducera klimatkompenserar vi genom ett trädplaneringsprojekt i Uganda genom U&We.

Code of Conduct 

Denna uppförandekod är en del av arbetet med ökat socialt ansvarstagande och miljöhänsyn i hela affärs- och leverantörskedjan. Den omfattar samtliga leverantörer och deras underleverantörer samt alla övriga affärspartner till Mysafety Group och systerbolag SBM (nedan Mysafety). Mysafety kommer att ge företräde till leverantörer som är progressiva i fråga om socialt ansvar och miljöhänsyn.

Code of conduct 


Mysafety erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag.

Vi tycker att alla förtjänar ett bra skydd i en digital värld.

  • ID-stöld
  • Näthat
  • Frågor och svar
  • Skadeanmälan
  • Jobba hos oss
  • Om Mysafety
  • Personuppgiftspolicy
  • Aktuellt & Nyheter

Vårt nyhetsbrev

Ange din e-post och få våra nyheter och erbjudanden.

Så hanterar vi dina personuppgifter

© Mysafety AB
  • Om cookies
  • Personuppgiftspolicy
  • Sitemap